۲۹ آبان ۱۳۸۸، ۱۱:۵۰

مراکز مطالعات علوم‌پزشکی موظف به توانمندسازی اعضای هیئت علمی شدند

مراکز مطالعات علوم‌پزشکی موظف به توانمندسازی اعضای هیئت علمی شدند

مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی موظف شدند ارتقا و توانمند سازی کلیه اعضای هیئت علمی به ویژه مربیان دانشگاهها را مورد توجه خاص قرار داده و راهکارهای اجرایی آن را طراحی کرده و ارائه دهند.

به گزارش خبرگزاری مهر، در نشست مدیران مراکز مطالعات بر مسئولیت عملیاتی کردن ابعاد آموزشی سند چشم انداز 20 ساله، برنامه پنج ساله توسعه و نقشه جامع علمی کشور از سوی این مراکز تاکید شد.

همچنین در این نشست مطرح شد با توجه به دهه پیشرفت و عدالت، مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی ( EDC) دانشگاهها پیشرفت و عدالت را در نظام آموزشی تفسیر و برای اجرایی شدن آن برنامه ریزی کنند.

مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی موظف شدند راهکارهای عملیاتی کردن اخلاق پزشکی و معنویت در تمامی فعالیت های آموزشی در دانشگاهها را ارائه کنند. همچنین کلیه مراکز EDC دانشگاهها می توانند در برنامه های مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی وزارت بهداشت همکاری و مشارکت داشته باشند و نقش مشارکت خود را تعریف کنند.

مراکز EDC موظف شده اند، معادل سازی فعالیت های مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی را برای احتساب در آیین نامه ارتقا از جمله دانش پژوهی را انجام داده و حداکثر تا دو هفته آینده به هیئت ممیزه مرکزی ارائه دهند.

در این نشست عنوان شد آیین نامه شرح وظایف مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه ها (EDC) و مراکز مطالعاتی دانشکده ها (EDO) و نحوه تعامل آنها در دانشگاه نهایی شده و جهت اجرا به دانشگاهها ابلاغ شود.

ابلاغ آئین نامه "نحوه ارائه فرآیندهای آموزشی در جشنواره شهید مطهری" و تنوع بیشتر در کارگاههای آموزش پزشکی نیز در دستور کار مراکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی قرار گرفت.

کد خبر 986767

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha